Annabelle
Friday 13 February 2015, ϟ 0 shout(s)



Hello peeps blogger-emoticon.blogspot.com Okey serius bosan hari ni sebab taktahu nak buat apa , oh bukan hari ni je hari hari lain pon . Haha rajin  bebenor aku buat dua post hari ni kan :cheeky: Btw esok aku kena gi bitara , latihan kereta untuk last kalinya , yela ahad ni nak ujian dah . SO , wish me luck ye :cheeky:


Gambar atas tu , mesti ramai dah kan yang tengok cerita tu . Tapi aku baru jugak la tengok sebab twin aku rajin pi download blogger-emoticon.blogspot.com Cerita ni last year kuar kan , beberapa bulan lepas insidious 2 keluar . Insidious pon best jugak . Patung ni ada dalam insidious 2 . Dan paling membangakan , orang Malaysia buat cerita ni , james wan , Orang Sarawak . Tapi bagi aku kan , tengok cerita yang james wan ni buat , aku kena tengok banyak kali sebab mula mula tengok memang tak berapa faham . Macam mula mula tengok insidous dulu la , second tengok baru faham kenapa macam ni kenapa macam tu .

James wan ni buat cerita berdasarkan cerita betul la . Btw , pasal annabelle ni dah diceritakan sikit masa mula  mula insidious 2 . Aku ingatkan insidious 2 pasal annabelle ni lah . Tapi insidous 2 ni dia cerita macam mana si hero ni boleh jadi mangsa la . Kira macam flasback jugak laa . Dalam cerita tu takde pulak annabelle tu buat hal , mean that dia duduk dalam kotak kaca jela . Lepas tengok annabelle ni baru tahu sebab apa dia duduk dalam kotak kaca ni , sapa yang beli

Tapi , cerita annabelle ni pon berdasarkan cerita betul jugak . Betul setakat mana tu pon aku taktahu lah . Ada lah jugak aku search dekat google pasal annabelle ni . Cerita dia lebih kurang macam ni la , ada sorang perempuan ni beli annabelle ni sebab dia suka kumpul patung . Then dia letak patung tu dekat meja dia lah . Dan hari demi hari dia tengok patung tu macam pelik . Pelik maksunya kedudukan dia berubah ubah lah . Hari ni duduk macam ni , esok duduk macam tu pulak , lusa macam ni pulak hehe . Ntah macam mana la pulak dia cakap patung tu boleh menulis blogger-emoticon.blogspot.com Ntah , aku tak berapa ingat sebab aku baca pasal annabelle ni lepas tengok insidious lah . 


Tapi dalam cerita annabelle ni , patung dia lain daripada patung sebenar . Apadahal , takkan nak sama kan blogger-emoticon.blogspot.com  blogger-emoticon.blogspot.com ok faham . Mula mula tengok tu ingatkan si annabelle ni macam kacau orang ke , bunuh ke tapi banyak macam gangguan dari roh orang yang mati . Si suami ni beli annabelle untuk wife dia la dan wife dia pulak pregnant masa tu . Ntah tiba tiba jiran sebelah rumah dia cuba nak bunuh wife dia sendiri . Si wife yang beli annabelle ni suruh la husband dia pi tengok rumah sebelah tu . tiba  tiba husband rumah sebelah . Dua dua jiran diorang tadi tu gila kenapa  la pi masuk rumah suami isteri ni . Si isteri tu ambek patung annabelle ni then tiba tiba bila polis sampai , perempuan yang ambik annabelle tadi mati . Darah dia masuk dalam mata si annabelle tu



Haihh berbelit belit ayat aku blogger-emoticon.blogspot.com Tapi ending dia aku menyampah . Habis macam tu je . Last last si penjual buku tu bunuh diri sebab nak bagi darah dekat annabelle  ni . kot kot ada sambungan lagi hblogger-emoticon.blogspot.com

new past