Mind Your Own Manner
Saturday 19 September 2015, ϟ 0 shout(s)

Heyhooo  Back with cute emoji hahaha . Ingat whatsapp je ke yang ada cute cute emoji tu ? Tapi lately emoji whatsapp dah update baru kan dimana if gamba thumb up tu boleh pilih kecerahan warnanya ish ish ish  Btw hari ni permulaan subjek untuk final exam . Aku exam kor je hari ni even hanya kor , mana tahu daripada markah kor tu dapat lulus ke , dapat higher pointer ke so jangan pandang rendah untuk sesuatu subjek tu .
Agak eksaited sebab minggu depan , i mean minggu esok dah nak balik ganu . Yang tak eksaited sebab ada 3 test dan 1 quiz yang sedang menunggu . Dah lega sebab microbiology punya test dah lepas tapi aku agak takot bila nak hadap test anatomy . Well anatomy is interesting for who are like tu memorise , to know about what are actually our body job . Nice to know but agak susah nak ingat semua benda plus dengan tak minat lagi . Yeah semestinya aku lah tu  Tapi untuk sesuatu benda tu tak salah kita fight kan i mean  even tak minat tapi kena paksa untuk kasi lulus lah kan . Tanak aku repeat paper sem 3 nanti . Peh peh peh mintak dijauhkan . Actually bukan nak cerita pasal subjek or exam sangat sebenarnya tapi macam saja nak panjangkan post ni kan , aku just tulis je benda yang ada kat otak aku ni . Perasaan kan yang lately post aku banyak aku ulang benda sama , haha semua manusia macam tu even cakap pon kena ulang ulang
So our topic to day is.... haaaa aku malas nak ulang . Memandangkan korang boleh baca kan ? Hahaha as we know , sebagai manusia tak semua yang suka kita , boleh terima kita baik buruk , even kalau kita buat baik pon dorang still akan pertikaikan dan kalau buat jahat lagi lah kan , laju je nak judge orang . Ingatkan perangai macam ni ada dalam kalangan budak sekolah je ahah tapi still jugak ada orang yang dah dewasa . Aku akui yang masa sekolah dulu aku ada lah jugak macam tu , tapi takde la over sangat and at the end aku mintak maaf jugak then aku akan cakap apa yang aku tak suka tapi tu masa sekolah la, tengah mentah lagi . Tapi sekarang ni mentah la jugak tapi still boleh untuk berfikir lebih matang dari sekolah dulu . Hmm aku pon akui , ada je orang tak suka aku even aku tak pernah kacau life dia dan contohnya aku tengah lalui sekarang ni haa  
To be truth aku tak pernah kenal pon sorang hamba Allah ni , yang buat aku rasa macam nak ambik tahu pasal dia bila haritu dia ada whatsapp aku , memandangkan sama spesis so i tolerate la . Agak annoying la cara dia chat . Tapi aku just balas lebih kurang je maksudnya bukan lah nak kurang ajar memandangkan dia lagi tua daripada aku . Ingatkan stop sampai whatsapp je tapi dia buat perangai sampai ke wechat . Well lately orang memang suka cari pasal dekat media sosial kang , Since pasal hamba Allah yang agak annoying tu aku ada la share dengan orang yang rapat dengan aku . Kawan kawan aku pulak yang panas dengan hamba Allah ni , aku yang first hadap dia ni lagi la rasa nak meletup letup tapi sabarkan jugak la . Then agak terharu bila kawan kawan aku tu bekap aku even ayat "kesian kau" tu agak menyedihkan hahah tapi its ok
So si hamba Allah ni mungkin la sentap dengan post post kawan aku yang perli dia tapi agak kurang ajar la dia ada sebut sebuta pasal anjing and so on . So lepastu memang aku dah tanak kawan kawan aku gaduh dengan orang macam tu , so dorang pon dah tak ambik kisah pasal hamba Allah tu . Tapi bertambah annoying bila kawan kawan aku post dekat wechat , dia ingat kawan kawan aku nak perli dia . Ya Allah , its wechat ! Bukan awak sorang je kawan dia dalam wechat tu , ramai kot . Kenapa perlu terasa ? Dah terasa tu pastuh siap balas balik pulak tu . Manalah orang tak marah , dah kawan aku pulak jenis panas baran , dia pon balas balik . Aihh aku dah memang takleh nak blah dengan orang macam ni . Dah kalau tak puas hati dengan aku , private chat la . Ni tak habis habis nak perli aku depan orang ramai
U do that ? I will do it the same lah , tapi aku takde la perli lebih lebih ke apa . Just tegur dan sometimes aku rasa stress sangat , aku just tweet je . Tapi sekarang ni dah tak tweet pasal dia dah sebab aku pon rasa bodoh nak lawan orang macam tu . I think dia perlukan perhatian . Thats why la cari aku sampai kat twitter dan perli perli bagai . Ingat aku taktahu ? Block ! The best way , aku malas la nak balas balik apa yang dia cakap pasal aku so better aku block . At least aku taktahu apa lagi aib yang dia bukak pasal aku . What do you think , someone that you never know and she/he also never know us talk back about us ? Bukak aib kita suka hati je ? Boleh tolerate ? Ya Allah sakitnya hati aku , dulu memang rasa nak balas balik je apa yang dia cakap dekat aku tapi memandangkan aku akan menyesal if aku buat macam tu so i just let her be . Tak faham sebenarnya , apa yang dia dengki dengan aku . Dia got something that i dont have so what ? Apa yang aku ada sampai perlu nak kutuk aku bagai ? 
Masa sekolah dulu pernah la jugak jadi macam ni tapi takde la over macam manusia ni . Ya Allah jauhkanlah aku dari orang macam ni . Stop la kacau life orang yang memang tak kacau kau . Tolong la , yang nak terasa bila kawan aku post moment kat wechat tu kenapa ? Mana kau tahu dia tujukan untuk kau ? Dahtu kenapa still lagi friend ? Block boleh je kan ? Asal duh ? Nak tunjuk hebat ? Dahla kata orang desprate . Sapa yang desparte sebenarnya ? Even aku dah block dia tapi dia still lagi perli perli . What kind of person ni ? Tapi takpelah , nak tengok je betapa lama kau boleh bahagia dengan buat orang macam ni . Allah tu Maha Adil , mula mula dia bagi je kau buat orang dulu , sampai turn kau nanti ? Mungkin bukan hari ni , bukan esok . Just pikir la weh , nanti kau ada anak , orang buli anak kau macam tu cane kau rasa ? So please ye , mind you own manner . Aku biar je kau buat ape pon kat aku . Bak kata One Direction 'im trying to be okay , im trying to be alright'
Ok lah , aku bukak lappy ni sebab nak buat lab report tapi memandangkan line laju so aku update lah . See ya 

new past