Not Everyone Understand Us
Monday 12 December 2016, ϟ 0 shout(s)


Image result for cute girly tumblr

Haloooo ...... Salam Maulidur Rasul. Alhamdulillah masih bernafas sehingga ke hari ni. Sejak on blog balik ni rajin pulak ye nak menaip ? Dah kira hari hari aku singgah ni but well sementara tak busy dengan kelas assigment test dan sebagainya ni kita buat la hal sendiri dulu ye dok ? Kalau baca pada tajuk tu mesti ada yang fikir "ada problem lah tu", "dia ni kenapa" but no sure still ada silent reader ke tak since dah tuka link blog ni i guess blog ni aku sendiri yang taip dan aku sendiri yang baca hahaha. Btw aku tanak pun tukar link blog ni sebab previous link tu dah ramai yang tahu kut tapi i have to. Sebab aku start menaip balik ni jadi sebab kedua aku tuka tapi sebab utama dia alah....... mana boleh bagitahu :p

Okey back to reality, aku ni poyo je lebih. Tajuk acah dalam bahasa inggeris tapi isi dalam entry bahasa melayu pulak. Bukan apa, tanak tunjukkan grammar yang teruk kat sini, tak sesuai hehe. Nanti aku dah reti siket aku tuliss full english ye *dalam mimpi

As we know, kita ni makin hari makin membesar dan makin dewasa. Tak selamanya akan jadi budak budak dan tak selamanya apa yang kita buat kita nak full support dari orang sekeliling kecuali parent. Itu memang perlu lah. Isu dia sekarang, eceh macam serius pulak hehe. Bila dah masuk uitm ni kira macam i'm being more matured dan boleh berfikir dengan betul. Bukan la maksud aku sebelum ni aku tak fikir dengan betul, kira kat sini aku nak tekankan yang berfikir secara matang dan rasional. Haaa gitu, tak cepat melatah kata orang. Yela masa sekolah dulu, kalau itu sikit terasa, kalau ini sikit merajuk kira macam kalau semua benda tak kena tu ha cepat je badmood.

So the moral of the story *belum habis lagi ye, bila kat sini aku sedar yang kau terasa macam mana pun, kau sakit hati macam mana pun orang takkan kisah. Aku ulang ye , orang takkan kesah ! Unless kau sendiri yang bagitahu "weh aku terasa dengan ni, aku terasa dengan tu, aku sakit hati bla bla bla". Tapi betul lah kan, kalau tak bagi tahu macam mana orang nak tahu kan ? Dan macam mana orang nak kesah kan ? Iya itu betul dan aku tak nafikan lah tapi bagi aku macam susah je. People start to concern when we closed to them, kita tolong dia, kita dengan dia haa itu. Kalau setakat tegur tak tegur aku pun tanak kisah ye dok ?

So bila dah macam tu, mintak sadokan diri lah ye, nak terasa tu terasa lah cuma positifkan balik dalam diri. Kau nak sakit hati dengan orang pun, takde effect dekat orang tu pun, yang sakitnya kau jugak kan ? So itu la sebab aku syok sendiri yang aku ni dah matang sebab kadang tu aku just pendam je. Even sakit setara mana pun setill jugak acah tanak orang tahu haa gitu la. Sebab bagi aku memang la bagus ada orang dengar masalah kita kan cuma kalau dah luah semua pun still rasa lagi beban tu macam takde guna je kan . So macam entry sebelum ni aku pernah sentuh, kalau la kat sini aku rasa macam tu tiga benda je aku buat : first memang doa lah kan sebab dengan Allah je la kita dapat kekuatan tu, second whether aku cakap kat sini ataupun aku tulis dalam buku dan third aku just cari la kawan yang rapat masa sekolah dulu tak pun ma ngan pa ke tapi jarang la aku share dengan ma ngan pa sebab tanak bebankan dorang dengan benda kecik. Cukup la yang sem 1 haritu dan biar lah dorang tahu aku kat sini happy je belajar hahaha.

So mostly aku buat yang first and second jelah. Takpun selalu merengek kat fyza hahaha. Jangan salah faham okey, aku taip malam ni bukan sebab aku terasa dengan sesiapa or aku ada masalah ke apa. Just tetiba datang kat kepala nak re-type entry sebelum ni sebab banyak kot previous entry aku delete hahaha. See you again

new past